Osnovna škola Stanovi Zadar

za 2018./2019. šk. godinu

Grad Zadar

« Prosinac 2018 »

Školski kalendar 2018./2019. - Za veću sliku kliknuti na link ispod.

OKVIRNI VREMENIK

VREMENIK PISMENIH PROVJERA ZNANJA  ZA 1. PLOUGODIŠTE 2016./2017. ŠK.GOD

Vremenik pisanih provjera

Uvođenjem e-dnevnika Vremenik pisanih provjera se više ne objavljuje izravno na web-stranicama škole već je dostupan svim učenicima i roditeljima putem aplikacije:

e-dnevnik za roditelje i učenike

Mala anketa
Koliko često igrate računalne igre ?

Foršpan Z(k)adra

Vrijeme u Zadru

Ispis statistike od 20. 10. 2010.

Školski list

Zbornica

PRAVOPIS

Hrabri telefon

za djecu, roditelje, studente i volontere

Static HTML
Danke!

Unsere Reise nach Österreich, Deutschland, Liechtenstein und in die Schweiz

Četiri dana, četiri države – ekskurzija za čistu peticu!

Pišu: Leona Margarita Tabak i Karla Gvardiol (6.A)

U srijedu 25. travnja 2018. godine neposredno iza ponoći učenici polaznici izbornog predmeta njemački jezik osnovnih škola Stanovi i Zadarski otoci uputili su se na četverodnevnu ekskurziju u zemlje njemačkog govornog područja: Austriju, Njemačku, Švicarsku i Lihtenštajn.

Nakon cjelonoćnog putovanja u jutarnjim satima stigli smo u dvorac Hellbrunn u austrijskom gradu Salzburgu. Razgledali smo vrtove i trik-fontane. Svima je bilo zabavno, pogotovo zbog 'igre vodom' iz koje je malo tko izašao suh.

Zatim smo krenuli u centar Salzburga gdje smo uz pratnju stručnog vodiča razgledali povijesnu gradsku jezgru.

Nastavili smo putovanje prema Njemačkoj u posjet Münchenu. Tamo smo se sastali s vodičem koji nas je proveo kroz grad i ispričao nam zanimljive priče o njegovoj povijesti. Naletjeli smo i na navijače Real Madrida koji je baš taj dan igrao utakmicu Lige prvaka protiv Bayerna. Nakon razgleda grada smjestili smo se u hotel Am Moosfeld u kojem smo večerali i prenoćili.

Jutro je stiglo brzo, s njim i nešto niže temperature od ljetnih koje su nas pratile prvi dan. To nam nije nimalo smetalo. Bogati program odveo nas je u Deutsches Museum, jedan od najvećih muzeja znanosti i tehnologije na svijetu.

Puni dojmova nastavili smo put prema Friedrichshafenu u posjet Zeppelin Museumu (muzeju cepelina). Četvrtak je bio dan posjete muzejima. Završili smo ga o obilaskom Pfahlbauten muzeja u Unteruhldingenu. Riječ je o muzeju na otvorenom koji prikazuje život ljudi u kamenom i brončanom dobu. Tamo smo imali vodiča na njemačkom jeziku, a ulogu prevoditeljice preuzela je Gabrijela Božanić, učenica 8. razreda Osnovne škole Zadarski otoci koja je nedavno pod mentorskim vodstvom profesorice Željke Zrilić osvojila naslov državne prvakinje iz njemačkog jezika. Uslijedila je vožnja do Gasthof Lamm hotela u austrijskom Bregenzu koji je bio naša baza do kraja ekskurzije.

Nakon večere i druženja u hotelskim sobama odspavali smo i s novim jutrom krenuli u otkrivanje novih svjetova. Jedan od njih je svijet čokolade prema kojem smo se uputili odmah nakon doručka. Naime, u Švicarskoj smo posjetili tvornicu čokolade Maestrani. Vidjeli smo kako se čokolada proizvodi, a usput smo ju i degustirali. Nakon kupovine slatkih suvenira, od kojih je ostao samo omot, nastavili smo putovanje prema St. Gallenu. Uz pratnju vodiča razgledali smo tamošnju knjižnicu, katedralu i stari dio grada.

Zatim smo otišli u Lihtenštajn, jednu od najmanjih država na svijetu. Posjetili smo glavni grad Vaduz. Uslijedio je povratak u hotel u Bregenzu.

Večerali smo, prenoćili i u subotu rano ujutro krenuli prema Innsbrucku. Prije povratka kući još jednom smo svratili u Njemačku u kojoj smo posjetili rudnik soli Bad Reichenhall. Naučili smo kako se nekada proizvodila sol.

Na putu do Zadra četvrti puta smo na ovoj ekskurziji ušli u Austriju te se preko Slovenije zaputili prema Hrvatskoj. U autobusu smo zaigrali edukativni kviz s pitanjima vezanim uz sve ono što smo vidjeli i doživjeli na ovom putovanju, a najbolji su za svoje znanje nagrađeni diplomama kao trajnim suvenirima na ova četiri nezaborava dana. Kući smo stigli u ranim jutarnjim satima nedjelje. Umorni? Nimalo, barem vam to nećemo priznati.

U četiri dana posjetili smo četiri države, stekli smo nove prijatelje, naučili smo se snalaziti u svakodnevici drugih gradova i zemalja... Dovoljno da preporučimo svima kojima će se ponuda za ovakvo putovanje naći na stolu.

Ne samo zbog čokolade.

Festival znanosti 2018.

FESTIVAL ZNANOSTI 2018.

Učenici izborne nastave njemačkoga jezika i ove su godine sudjelovali na Festivalu znanosti. Festival se održavao od 16. do 21. travnja 2018., a bogat program posvećen je „Otkrićima koji mijenjaju svijet“.

U ponedjeljak 16. travnja 2018. održana je zanimljiva radionica na temu „ Deutsche Automarken und Germanismen in der kroatischen Sprache“. Radionicu je pripremila studentica germanistike Sandra Schaule i namijenjena je učenicima sedmih razreda.

Tako su učenici sedmih razreda OŠ Stanovi zajedno s profesoricom Željkom Zrilić sudjelovali na toj radionici. Podijelili su se u grupe i pozorno slušali studenticu koja je uz pomoć prezentacije pričala o različitim tipovima automobila njemačkog podrijetla. U predavanju je sudjelovala i  profesorica Zrilić koja je „priskakala“ u pomoć. Nakon predavanja učenici su rješavali zadatke u obliku kviza i tako pokazali ono što su naučili.

Rezultati su bili vrlo dobri, a za nagradu su učenici dobili plakate na kojima su mogli crtati i pisati. Radionica se završila fotografiranjem za uspomenu sa studenticom Sandrom.

Prilikom ove radionice učenici su puno toga naučili i poželjeli da ovakvih susreta bude više kako bi upoznali njemački jezik i izvan nastave te razvili svijest o učenju jezika na što više načina.

Luca Sessa, 7.c

Zadar čita - Luftpost

Balon s pismom

Jednog jutra, kad sam se probudila, mama mi je rekla da je vidjela nešto neobično u vrtu i da odem pogledati što je to.

Bila sam još u pidžami kad sam sišla u vrt i ugledala jedan crveni balon koji je zapeo u krošnjama bugenvilije.

Uzela sam balon i primjetila da na vrpci visi plavi papirić. Bila sam jako iznenađena.

Na papiriću je pisalo: „ Hallo, lieber Finder, bitte schreib zurück!“  To je značilo:

„ Zdravo, dragi pronalazitelju, molim te piši mi natrag!“

Iza je bila ispisana adresa djevojčice Emme iz Ulmerfelda, iz Austrije.

Ubrzo sam djevojčici Emmi na njemačkom jeziku napisala pismo i opisala joj kako sam pronašla njen balon.

Nakon mjesec dana dobila sam odgovor od Emme koja je bila sretna što sam pronašla njeno pismo.

Još uvijek se dopisujemo i to od 1. studenog 2016. godine kada sam i pronašla taj balon.

Antonela ŽuŽa, 5.c

Unser 2. Besuch im Tierheim

NJEMAČKI JEZIK I  ZADARSKI AZIL

Sigurno se pitate koja je to čudna veza između Njemačkog jezika i azila u za životinje. Učenici OŠ Stanovi u Zadru koji pohađaju satove njemačkog jezika i ove su godine pokrenuli akciju skupljanja donacija za Zadarski azil. Važnu ulogu odigrala je njihova profesorica Željka Zrilić koja je na kreativan način podijelila zadatke po razrednim odjelima. Učenici su prikupljali hranu za odrasle pse i štence, stare dekice, igračke za male šapice i novac koji se planira potrošiti na plinske boce da malim i operiranim njuškicama bude toplo.

U petak, 2. veljače 2018. u 13 sati predstavnici učenika osobno su predali prikupljene donacije.

Nika Ražov, 5.d

POMOĆ AZILU

Nedavno je učiteljica iz njemačkog jezika rekla da se 5. razredi natječu tko će više pomoći azilu za životinje. Mi smo bivšu učiteljicu  Katicu  Kalmetu zamolili da nam njeni sadašnji učenici pomognu i da donesu po 5 kuna. Tako smo skupili 145 kuna i od toga smo kupili hranu, igračke i donijeli dekice. Sve smo to odvezli kombijem u azil za životinje i ljudi su nam zahvalili.

Roko Mijić i Karlo Ciciliani, 5.c

BRIGA O NAPUŠTENIM ŽIVOTINJAMA

Naš razred 5.b zajedno s ostalim učenicima petih razreda iz OŠ Stanovi odlučio je pomoći napuštenim životinjama. Bili smo potaknuti lekcijom o kućnim ljubimcima koju smo obrađivali na satu njemačkog jezika s našom učiteljicom Željkom. Podijelili smo zadatke. Trebalo je prikupiti novac, hranu ili pribor za njegu životinja. Sakupili smo čak 200 kuna i dosta hrane. Eto, tako smo svi zajedno pomogli životinjama.

Valentina Nezirović, 5.b

Svake godine učenici njemačkog jezika iz OŠ Stanovi prikupljaju pomoć za azil. Učenici su prikupljali novac, hranu, dekice i ostale potrepštine. Ovu godinu smo se odlučili natjecati koji će 5. razred prikupiti više. Bilo je uzbudljivo i napeto tijekom natjecanja. Drago nam je što smo pomogli azilu i nadamo se da će tako biti i sljedeću godinu.

Laura Dujić, 5.a

Lana Perinović, 5.a

Barbara Zrilić, 5.a

Njemački jezik

Učenici njemačkog jezika posjetili azil za pse

Učenici četvrtih, petih i šestih razreda Osnovne škole Stanovi, polaznici izborne nastave njemačkog jezika, posjetili su zadarski azil za pse. Ta ideja rodila se na satu dok su učili lekciju o životinjama i kućnim ljubimcima. Jedan od zadataka kojeg su dobili od nastavnice Željke Zrilić bila je izrada plakata o domaćim životinjama pa tako i o njemačkim i hrvatskim pasminama pasa.

Plakati su rađeni tijekom zimskih praznika nakon kojih su učenici došli na ideju da prikupljaju pomoć za pse u azilu. Sakupili su hranu, deke, sredstva za održavanje higijene, rukavice za domaćinstvo, posude za vodu i jelo...

Tijekom nastave učenici su se upoznali s pasminama kao što su hrvatski ovčar, hrvatski tornjak, međi-mali međimurski pas, posavski oštrodlaki gonič, njemački ovčar, staronjemački ovčarski pas, njemačka doga, rotvajler itd.

Neke od tih pasmina vidjeli su u zadarsko azilu za pse na predjelu Žmirići. Azil za pse je mjesto na kojem dobri ljudi vode brigu o napuštenim psima. Hrane ih, dresiraju, igraju se s njima i traže im udomitelje.

Želite li kućnog ljubimca svakako posjetite azil ili Facebook stranicu azila na adresi: https://www.facebook.com/zadarskiazil2/

Ako niste u mogućnosti udomiti pse, onda im barem, poput ovih učenika, možete donijeti poklon.

Leona Margarita Tabak i Karla Gvardiol, 5.a

Dojmovi učenika nakon posjeta azilu

Dolaskom u azil ugledala sam dva pasa, odmah su mi ostavili dojam da su jaki, hrabri i vjerni čuvari. Tužno, ali istinito. Čim smo ušli u azil primjetila sam kombi s hranom koji je stigao iz Njemačke. Dobre tete iz azila imale su velik osmjeh na svojim licima, za nas i za goste iz Njemačke.

Činjenica da je u azilu 250 pasa dirnula me duboko u srce.

Rea, moja prijateljica, i ja stisnule smo zube da ne zaplačemo i krenule dalje. Kako smo koračale dalje osjetile smo miris, točnije smrad, sigurno loša strana azila, ali to se moglo očekivati. Obuzela nas je tuga, mnoštvo malih, razigranih štenaca, trče po kavezu, igraju se, čekajući slobodu, toplinu ljudskog doma i zagrljaja, žudeći za ljubavlju. U trenutku sam stala i zapitala se, jesu li oni to zaslužili, zašto? Što bi bilo da nema azila? Što da nema tih teta? Tisuću pitanja sam imala. Bila sam tužna i potištena! Osjećaj tuge obuzeo me gledajući sve te velike i male pse.

Osjećaj tuge pomiješao se s osjećajem zadovoljstva. Bilo mi je ipak drago jer sam osjećala da su sigurni, jer ne znam što bi bilo da 250 pasa luta našim ulicama i gradom. Iako sam bila tužna, ipak mi je bilo drago gledati sve one drage njuškice!

Karla Grgić

U petak smo Karla, moja prijateljica, i ja išle u azil. Na ulazu su se nalazila dva psa. Bila su jako umiljata. Prolazili smo kroz jedan prolaz gdje se nalazio jedan crni pas, koji je bio jako mršav. Naša učiteljica Željka Zrilić provela nas je malo i rekla nam je kako te životinje nisu ni za što krive te da se nalaze tamo zbog nas ljudi i naših grešaka. Dok sam prolazila azilom razmišljala sam kako bi bilo ljudima da ih netko izbaci iz kuće, na ulicu. Čak su došli i Njemci u azil radi onih jadnih životinja. Tete iz azila su nam rekla kako se u azilu nalazi oko 250 pasa. Kada sam vidjela te životinje bila sam jako tužna i nije mi bilo baš svejedno. Ako imate srca i ljubavi prema onim malim životinjama, koje se smrzavaju na onoj hladnoći, otiđite u azil i udomite, pružite toplinu i ljubav nekome od onih veselih i razmahanih repića.