2011-09-23 18:37:00

Za sigurno i poticajno okruženje u školama

UNICEF je razvio Projekt u koji se naša škola uključila još 2004. godine jednoglasnim prihvaćanjem na sjednici Učiteljskog vijeća.

Zadovoljstvo nam pruža činjenica da naši učenici ne toleriraju nasilje. Bez straha se obraćaju za pomoć svojim razrednicima i stručno razvojnoj službi u školi.

Prevencije i borba protiv nasilja među djecom

Početkom 21. stoljeća u Hrvatskoj su doneseni brojni programski dokumenti koji se odnose na zaštitu djece od nasilja.

Najvažniji dokument koji se odnosi na osnovne škole je Protokol o postupanju u slučaju nasilja među djecom. U navedenom je dokumentu jasno definirana uloga škole i mjere koje mora poduzeti u slučaju nasilja.

Škola je prije svega odgojna ustanova. Osim zakonskih mjera, naš je zadatak uspostava jasnog vrijednosnoga sustava u kojem se djeca odgajaju za međusobno poštovanje i ravnopravno dostojanstvo.

Početkom 21. stoljeća UNICEF dobio mandat za Hrvatsku. U ispitivanju agencije Puls na pitanje: Koji su najvažniji koraci koje treba učiniti za dobrobit djece u Hrvatskoj?, na prvom mjestu se našao odgovor Zaštita djece od zlostavljanja i zanemarivanja.

Na temelju iskazanih potreba, UNICEF je razvio Projekt u koji se naša škola uključila još 2004. godine jednoglasnim prihvaćanjem na sjednici Učiteljskog vijeća.

Učitelji su bili svjesni činjenice da nije lako obavijestiti djecu u kakvom svijetu žive, ali smisao odgoja i obrazovanja jest poučiti djecu da se dobro nose sa svijetom onakvim kakav je, a smisao preventivnih programa je da spriječe da se ijednom djetetu dogodi nešto loše.

Nošeni tom idejom, učitelji su se najprije educirali, a zatim primjenjivali naučeno kroz donošenje razrednih vrijednosti, pravila i posljedica te kroz radionice za učenike i učitelje.

Program se i dalje provodi u školi. On doživljava svoje promjene, ali i ovakav način obraćanja roditeljima preko WEB stranice, te na roditeljskim sastancima, dio je programa.

Zadovoljstvo nam pruža činjenica da naši učenici ne toleriraju nasilje. Bez straha se obraćaju za pomoć svojim razrednicima i stručno razvojnoj službi u školi.

Roditeljima nije drago čuti da je njihovo dijete bilo sudionikom u sukobu bilo kao počinitelj ili onaj nad kime se nasilje počinjeno.

Longitudinalno praćenje je pokazalo da je do kraja adolescencije 60% zlostavljača bilo osuđeno za prekršajno ili krivično djelo, a  40% i više puta. Podatak je alarmantan i pruža jasno upozorenje roditeljima  da se rad na prevenciji zlostavljanja odnosi na one koji trpe nasilje, ali i na one koji ga čine.

                                                            prof. Nives Barišić, školska psihologinja

                                                                 

 

 


Osnovna škola Stanovi Zadar